Ulaştırma Bakanlığı’ndan bir ilk: Karayollarında müzikli uyarı işareti!

Melodili Yol Uygulaması Ankara’da Hayata Geçirildi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Melodili Yol uygulamasının Türkiye’de ilk kez Ankara’nın Nallıhan ilçesinde hayata geçirildiğini açıkladı. Yol yüzeyine belirli aralıklarla yerleştirilen işaretlemeler veya oyuklar araçların geçişi sırasında titreşim ve ses üretme prensibine dayanıyor.

Titreşim ve Sesler Hedeflenen Ezgiyi Oluşturuyor

Bakan Uraloğlu, “Oyuklar veya işaretlemeler, araçların belirli bir hızla geçtiği takdirde müzikal bir melodi oluşturacak şekilde tasarlanıyor. Yüzeydeki her bir oyuk veya işaretleme, farklı frekansta bir nota verecek şekilde konumlandırılıyor. Sürücü sabit hızla seyrettiğinde, oluşan titreşim ve sesler birleşerek hedeflenen ezginin duyulmasını sağlıyor.” şeklinde açıklama yaptı.

İlk Uygulama Nallıhan’da Tamamlandı

Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü (Ankara) sorumluluğundaki Nallıhan – Beypazarı Devlet Yolu’nun 21. kilometresinde bulunan Eymir Köyü mevkiinde uygulamanın tamamlandığını belirten Uraloğlu, çalışmaların Nallıhan Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası’nı etkilemeyecek şekilde gerçekleştirildiğini söyledi. Uygulamanın 12 Mayıs’ta başladığını ve 16 Mayıs 2025 tarihinde tamamlandığını belirten Uraloğlu, sürücülerin belirli bir hızda ilerlerken Mozart’ın Türk Marşı’nı net şekilde duyabildiğini ifade etti.

Yeni Uygulama Ankara – Eskişehir Yolu’nda Başlayacak

Uraloğlu, Melodili Yol uygulamasının ikinci etabı için çalışmaların 17 Mayıs 2025 tarihinde Ankara – Eskişehir Devlet Yolu’nun Sivrihisar çıkışı 37. kilometresinde yer alan Kertek mevkiinde başlatıldığını duyurdu. Yerleşim yerlerine yakın kesimlerde gürültü nedeniyle şikayetlerin arttığını belirten Uraloğlu, uygulamaların yerleşim alanlarından uzakta gerçekleştirildiğini vurguladı.

Sabit Hız ve Yolun Fiziksel Özellikleri Önemli

Melodili yol sisteminin en iyi sonucu verebilmesi için belirli teknik kriterlerin karşılanması gerektiğini belirten Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının en iyi sonuca ulaşması için, taşıtların saatte ortalama 100 kilometrelik sabit hızlarda ilerleyebileceği, düz ve pürüzsüz kaplamaya sahip yollarda yapılabileceğini” söyledi. Ayrıca Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının, aşınmayı önlemek ve melodinin net şekilde duyulmasını sağlamak için düşük trafik hacmine sahip, özellikle ağır taşıt trafiğinin az olduğu yollarda uygulanmasının önemli olduğunu” belirtti.

Related Posts

Aksa Doğalgaz İzinsiz Kazılara Dikkat Çekti

Aksa Doğalgaz, yılın ilk 6 ayında izinsiz kazılar nedeniyle 2 bin 635 doğal gaz hattı hasarı meydana geldiğini ve 82 bin abonenin ortalama 1 saat 45 dakika gazsız kaldığını açıkladı. Şirket, izinsiz kazıların can ve mal güvenliğini tehdit ettiğine vurgu yaptı.

Starbucks satış için 2 hafta içinde teklif alacak

Starbucks, operasyonlarının bir kısmını satmak üzere tekliflerin 2 hafta için sunmasını talep etti.

Merkez Bankası’nın faiz kararı sonrası Çin Borsasıları yükselişe geçti

Çin borsaları, haftanın ortasında yatırımcılara pozitif sinyaller verdi. Şanghay Bileşik Endeksi yüzde 1,04 artışla 3.766 puanda kapanarak son on yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Shenzhen Bileşen Endeksi ise yüzde 0,89 yükselerek 11.927 puana çıktı …

TÜİK açıkladı: Ürünlerdeki yükseliş devam ediyor!

Yurtdışı üretici fiyatlarında temmuz ayında belirgin bir artış yaşandı. Sanayi sektöründeki yükseliş, üretim maliyetlerini etkileyerek ekonomik göstergelerde önemli bir hareketlilik yarattı. Bu durum piyasalarda dikkatle takip ediliyor.

Memur zammında sona doğru: Uzlaşma çıkmazsa karar masası değişecek!

Milyonlarca memur ve memur emeklisini ilgilendiren 8. Dönem Toplu Sözleşme görüşmelerinde sona yaklaşıldı. Hükümetin sunduğu son zam teklifi sendikalarca kabul edilmedi. Uzlaşma çıkmazsa devreye Hakem Heyeti girecek.

MÜSİAD’ın hedefinde bankalar var: Yüzde azaltın

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği, hazır giyim ve tekstil sektörü için üst düzey bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıda birtakım öneriler sıralandı.