Türkiye’nin en değerli markası açıklandı: Listedeki markaların toplam değeri 17 milyar dolar

Türkiye’nin En Değerli Markaları Açıklandı: Liste Başında THY Yer Aldı

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2025 yılına ait Türkiye’nin en değerli markaları araştırmasının sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Bu yıl 125 markanın yer aldığı listede, Türkiye’nin toplam marka değeri geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 17 milyar dolara yükseldi. Listeye 24 yeni marka dahil edildi.

Listenin zirvesinde, Türk Hava Yolları (THY) liderliğini sürdürdü. 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle THY, birinci sırada yer aldı. Onu, sırasıyla 1 milyar 645 milyon dolarla Arçelik ve 1 milyar 240 milyon dolarla Türkiye İş Bankası takip etti.

Vestel dördüncü sırada 928 milyon dolarla yer alırken, beşinci sırayı 905 milyon dolarlık marka değeriyle Ford Otosan aldı. Ziraat Bankası (875 milyon dolar), LC Waikiki (828 milyon dolar), Garanti BBVA (721 milyon dolar), Yeni Rakı (590 milyon dolar) ve Vakıfbank (386 milyon dolar) liste içinde yer aldı.

FİNANSTAN PERAKENDEYE UZANAN GENİŞ YELPAZE

Listede bankacılık ve finans sektörü önemli bir yer tutarken, tüketici elektroniği, içecek, perakende ve telekomünikasyon gibi sektörlerden de markalar dikkat çekti. Akbank (345 milyon dolar), Yapı Kredi (308 milyon dolar), Anadolu Efes (304 milyon dolar), Ülker (302 milyon dolar), BİM (293 milyon dolar), Petrol Ofisi ve Turkcell (her biri 262 milyon dolar) ilk 20 içinde yer aldı.

Yeni nesil mobilite markası Togg ise 179 milyon dolarlık marka değeriyle listenin 20. sırasından giriş yaptı.

LİSTEYE BU YIL KATILAN YENİ MARKALAR ARASINDA TEKNOLOJİ VE GIDA ÖN PLANDA

Brand Finance verilerine göre, listenin yeni katılımcıları arasında Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Hepsiburada, Oba Makarna, Trendyol, Sasa, Reeder, Suwen, TV8, Yiğit Akü ve VBT Yazılım gibi markalar bulunuyor. Bu markalar genellikle teknoloji, enerji, gıda, perakende ve dijital platformlarda faaliyet gösteriyor.

Brand Finance uzmanları, Türk markalarının küresel rekabete daha fazla entegre olduğunu ve marka değerlerinin artma eğiliminde olduğunu belirtti.

Related Posts

Starbucks satış için 2 hafta içinde teklif alacak

Starbucks, operasyonlarının bir kısmını satmak üzere tekliflerin 2 hafta için sunmasını talep etti.

Merkez Bankası’nın faiz kararı sonrası Çin Borsasıları yükselişe geçti

Çin borsaları, haftanın ortasında yatırımcılara pozitif sinyaller verdi. Şanghay Bileşik Endeksi yüzde 1,04 artışla 3.766 puanda kapanarak son on yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Shenzhen Bileşen Endeksi ise yüzde 0,89 yükselerek 11.927 puana çıktı …

TÜİK açıkladı: Ürünlerdeki yükseliş devam ediyor!

Yurtdışı üretici fiyatlarında temmuz ayında belirgin bir artış yaşandı. Sanayi sektöründeki yükseliş, üretim maliyetlerini etkileyerek ekonomik göstergelerde önemli bir hareketlilik yarattı. Bu durum piyasalarda dikkatle takip ediliyor.

Memur zammında sona doğru: Uzlaşma çıkmazsa karar masası değişecek!

Milyonlarca memur ve memur emeklisini ilgilendiren 8. Dönem Toplu Sözleşme görüşmelerinde sona yaklaşıldı. Hükümetin sunduğu son zam teklifi sendikalarca kabul edilmedi. Uzlaşma çıkmazsa devreye Hakem Heyeti girecek.

MÜSİAD’ın hedefinde bankalar var: Yüzde azaltın

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği, hazır giyim ve tekstil sektörü için üst düzey bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıda birtakım öneriler sıralandı.

Bozdoğan’da İncir Üreticileri İçin Arazi Yolları Düzenleniyor

Bozdoğan’da, incir üreticilerinin tarlalarına daha rahat ulaşabilmesi için arazi yollarında düzenleme çalışmaları yapıldı. Belediye Başkanı Mustafa Galip Özel’in talimatıyla başlatılan çalışmalar, halkın katılımıyla gerçekleştirildi.