Postada en çok şikayet “kayıp” gönderiler

2020’de E-Ticaretteki Artış Şikayet Sayılarını Yükseltti

2020 yılında Kovid-19 salgınının etkisiyle e-ticaret gönderilerinde yaşanan artış, BTK’nin posta ve elektronik haberleşme sektörleri pazar verileri raporlarına yansıdı. Buna göre şikayet sayıları artarken, sonraki yıllarda ise azalma görüldü.

Geçen yıl CİMER ve bireysel dilekçe aracılığıyla posta sektöründe yapılan şikayet sayısı 6 bin 500’e ulaştı. Bu şikayetler arasında “kayıp/çalıntı” gönderi şikayetleri 1804 ile en çok görülen tür oldu. İkinci sırada ise “şube/acente/personel” şikayetleri 1387 ile yer aldı.

En Çok Şikayet Bilişim Sektöründe İnternet İçin Alınıyor

BTK Online Tüketici Şikayet Sistemi üzerinden geçen yıl bilişim sektöründe 184 bin 298 şikayet kaydedildi. Bu şikayetlerin yüzde 48’i “internet servis sağlayıcılığı” hizmetlerine yönelikti ve toplamda 89 bin 106 şikayet bu konuya odaklandı.

Kuruma ulaşan diğer şikayet türleri arasında uydu platform hizmetlerine yönelik 10 bin 629, mobil hizmetlere ilişkin 76 bin 110, sabit telefon hizmetlerine yönelik 6 bin 922 ve Kablo TV hizmetlerine ilişkin 1531 şikayet bulunuyordu.

Mobil iletişim sektöründe en çok şikayet faturalandırmada odaklanırken, internet hizmetlerinde bağlantı/hizmet kalitesi sorunları ön plana çıktı. Uydu platform hizmetlerinde en fazla şikayet “faturalandırma” üzerine yapılırken, sabit telefon hizmetlerinde “abonelik işlemleri” ve Kablo TV hizmetlerinde de “bağlantı/hizmet kalitesi”ne ilişkin şikayetler öne çıktı.

Related Posts

Çaya zam geldi! Raftaki fiyatlar değişti: Üst üste iki ayı boş geçmedi

Türk insanının en çok tükettiği ürünler arasında yer alan hatta moralini düzeltecek cümleler arasında “Sana çay demleyeyim mi?” sorusu ile zirveye yerleştiği konuşulan çay, fiyatı ile yine üzecek. Artan maliyetlere karşı Haziran ayındaki yüzde 15’lik …

Türkiye’nin dev bankası uyardı: Milyonlarca kullanıcının kredi kart limiti iptal edilecek

QNB Türkiye iştiraki olarak 13 yıldır hizmet veren Enpara’nın ayrı bir banka olarak faaliyete başlamaya hazırlanmasının ardından milyonlarca kullanıcıya peş peşe uyarı mesajları gönderildi. Eylül ayında yapılması beklenen devir işlemlerinin ardından kullanıcıların IBAN bilgileri değiştirilecek ve iki uygulamada ortak olarak kullanılan kredi kartı çatı limitleri iptal olacak.

İki yıllık mücadele: EPDK tahkim davasını kazandı

İtalyan şirketi Enel S.p.A’nın Türkiye’ye karşı 30 milyon dolarlık tazminat talebiyle açtığı dava EPDK lehine sonuçlandı.

İstanbul Havalimanı Avrupa’da bir numara oldu! Günlük bin 612 uçuş

Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Teşkilatının (EUROCONTROL) 7-13 Temmuz dönemine ilişkin “Avrupa Havacılık Raporu” yayımlandı. Rapora göre, İstanbul Havalimanı, bu dönemde günlük ortalama 1612 uçuşla Avrupa’nın en yoğun havalimanları arasında ilk …

CHP’li Karabat’tan ÖTV tepkisi: Bunun adı zorbalık

Karabat, “Rasyonel zemin diye göreve gelen Mehmet Şimşek, bu iki yılda halka kan kusturmaktan başka bir iş yapmadı. Şimdi de gece yarısı kararıyla arabalarda uygulanan ÖTV’yi artırdı.” yorumunu yaptı.

LPG’ye zam! Akaryakıtta tabela değişiyor

Akaryakıt fiyatları Brent petrol fiyatlarındaki dalgalanma, kurdaki hareketlilik ve küresel gelişmelerden etkilenip değişim gösterirken haftalar sonra zam haberi geldi. En son 3 Temmuz’da enflasyonun açıklanmasının ardından motorine zam değişmişti …